COMPUTER&PHONE DANA

COMPUTER&PHONE DANA
کامپیوتر و موبایل

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 17
بازدید ماه : 552
بازدید کل : 56283
تعداد مطالب : 53
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 17
بازدید ماه : 552
بازدید کل : 56283
تعداد مطالب : 53
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1

بالاخره اولین پردازنده گرافیکی از نسل پنجم سری کارت های Fermi شرکت انویدیا عرضه شد و یکی از اولین شرکت هایی که محصولی بر پایه این پردازنده گرافیکی عرضه کرده شرکت پیشرو زوتاک است. سیاست شرکت انویدیا در مورد بازار Hi-End همواره در اختیار داشتن قوی ترین کارت گرافیکی بازار بوده است، و بر خلاف شرکت ATI همواره با یک تراشه از رده Hi-End وارد نسل جدیدی از کارت های گرافیکی خود می شود. اتفاق مهمی که این بار افتاده است انتشار بسیار زودهنگام GTX 580 نسبت به سری 400 است، به طوری که در هنگام عرضه شدن این کارت گرافیکی، شرکت ATI در این رده جوابی را در بازار ندارد و هنوز خبری از کارت های HD 6900 نیست. شرکت انویدیا ادعا می کند پردازنده گرافیکی GTX 580 بهترین کارت گرافیکی موجود در بازار است و به درجه ی جدیدی از تکامل در کارت های گرافیکی رسیده است.

یکی از اولین نکاتی که در مشخصات فنی GTX 580 زوتاک جلب توجه می کند استفاده از 512 سایه زن است، در حالی که در کارت نسل قبل از همین رده یعنی GTX 480، سایه زن ها به 480 عدد محدود بودند. اما این تنها برتری بزرگ این تراشه نیست بلکه GTX 580 از لحاظ کلاک نیز افزایش قابل توجهی داشته است: سرعت کلاک هسته و سرعت کلاک حافظه به ترتیب به 772 و 4008 مگاهرتز افزایش داده شده اند. هر چند که کارت GTX 480 قدرتمند ترین تراشه نسل قبل بود، اما تا حدودی از مشکل تولید گرما و صدا در هنگام پردازش نرم افزار یا بازی های سنگین رنج می برد، پس طبیعی است که شرکت انویدیا و زوتاک توجه خاصی به این دو مورد در طراحی تراشه های جدید خود داشته اند. به همین دلیل است که بسیاری از مشخصات انحصاری GTX 580 به منظور کاهش دادن زمان بارگذاری و در نتیجه تولید گرما و صدای کمتر برای این تراشه در نظر گرفته شده اند. در این کارت گرافیکی از الگوریتمی بهبود یافته استفاده شده است که تشخیص می دهد کدام پلیگن ها قابل دیدن هستند و کدام مخفی، تا پردازنده گرافیکی تنها پلیگن های قابل دیدن را رندر کند و در نتیجه زمان رندر کردن کاهش چشمگیری داشته باشد. قابلیت جدید دیگری که کارت GTX 580 زوتاک دارد توانایی فیلتر کردن یک بافت در هر چرخه کلاک است. این توانایی باعث خواهد شد که در بازی هایی که از فیلترینگ بافت سنگین (مثل HDR) استفاده می کنند، کارایی بسیار بهتر و در نتیجه فریم ریت بالاتر به دست آید.

ظاهر GTX 580 زوتاک نیز با هدف ممتاز بودن طراحی شده است و هر چند تراشه نسباتا ً بزرگی است، اما نسبت به دیگر کارت های گرافیکی از ظرافت خاصی برخوردار است. مهم ترین نکته را می توان در بخش های مربوط به سیستم خنک کننده تراشه دید: سینک خنک کننده و فن. سینک خنک کننده ای که شرکت زوتاک برای این کارت گرافیکی استفاده کرده است فوق العاده بزرگ است و مقدار بسیار زیادی مس و آلومینم بر روی کارت گرافیکی قرار دارد، تا گرمای تولید شده با سرعتی بیشتر از بین برود. فن استفاده شده بر روی GTX 580 زوتاک پیشرفت بسیاری نسبت به GTX 480 کرده است و بدون افزایش سطح، بسیار خنک تر و کم صداتر است. نکته ی بسیار مثبتی که در این کارت گرافیکی زوتاک مشهود است فضای باز بیشتری است که در اطراف فن قرار دارد، که این طراحی باعث می شود در هنگام SLI کردن دو عدد GTX 580 مشکل تولید گرما تا حدودی حل شود. این موضوع نشان دهنده توجه فوق العاده شرکت زوتاک به جزئیاتی است که باعث می شود کاربران حرفه ای و گیمر ها این شرکت را برای کارت های گرافیکی انتخاب کنند. در راستای پیشرفت و کم مصرف تر شدن نسبت به GTX 480، تراشه GTX 580 زوتاک به یک پین 8 تایی و یک پین 6 تایی PCI برای توان نیاز دارد. طبیعاتا ً این تراشه از جدیدترین فن آوری های انویدیا مثل DirectX 11 با tessellation سریع تر، HDMI 1.4a، 3D Vision Surround و CUDA بهره می برد. در تست های مختلفی که با این کارت گرفته شده است، نتایج فوق العاده ای به دست آمده و همانند ادعای انویدیا، GTX 580 واقعا سریع ترین تراشه تک هسته ی موجود در بازار است (حتی در بعضی از تست ها، نتایج به دست آمده به کارت های دو هسته ای نیز بسیار نزدیک شده است).

بر خلاف اکثر کارت های گرافیکی ارائه شده در چند سال اخیر، GTX 580 زوتاک همراه یک نسخه از بازی بسیار جذاب Prince of Persia: The Forgotten Sands عرضه شده است تا کاربران توانایی و قدرت کارت جدید خود را بلافاصله پس از خرید تجربه کنند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 14 اسفند 1390برچسب:گرافیک,سریع,سریعترین گرافیک,کارت گرافیک, توسط عزیز اله احمدی
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی :